Tolkien szerint Ithilia
"gyönyörű, napsütötte, noha az állandó harcok nyomait itt-ott már magán viselő vidék."
(A Gyűrűk Ura)

2010. április 5., hétfő

Töviskorona

Gyuri kérdezte, hogy van-e kedvem pantomim-előadásra menni. Végül is, miért ne, olyat még úgyse láttam.
Így kötöttünk ki múlt kedden a Nemzeti Táncszínházban a Várban, M. Kecskés András "expresszív pantomim"-előadásán. Mint a címe is mutatja, Krisztus keresztútját mutatta be, egy személyben eltáncolva mindent. A Refektóriumban (latin, a kolostor ebédlője) volt az előadás, és meglehetősen sokan voltak - legalábbis engem meglepett, hogy ennyiért ilyen sokan kíváncsiak egy egyórás "táncra". A modern technikának, és J. S. Bachnak, illetve Munkácsynak köszönhetően tudtam követni, hogy éppen mi is "történik" - helyesebben eltáncolódik - a színpadon, bár volt pár jelenet, amit egyedül is felismertem pl. Júdás csókja, Veronika kendője, keresztre feszítés, feltámadás.
Nem igazán nyerte el tetszésem a műfaj, tehát nem valószínű, hogy még egyszer elmegyek ilyen előadásra, de legalább művelődtem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése