Tolkien szerint Ithilia
"gyönyörű, napsütötte, noha az állandó harcok nyomait itt-ott már magán viselő vidék."
(A Gyűrűk Ura)

2009. október 4., vasárnap

Lange Nacht der Museen - Neue Burg

Ő fogadja a belépőket


Ephesos színházának makettje

Ephesos Museum felső szint

Ephesos Museum középső szint

Szoborgyűjtemény

Egy szépen faragott nőalak

Boltívek

A Neue Burg belső tere

A kupola

Még egy kis mennyezet

Beethoven-korabeli hárfa

Holtak Könyve

A Neue Burg épületében működik az Österreichische Nationalbibliothek, valamint számos kisebb kiállítás.
Ezek közül mi az Ephesos Museumot választottuk ki, ahol számos faragványt, szobrot, makettet és képes beszámolót láthattunk az ókori világ hét csodája közül az egyiknek helyet adó városról. Az épület ezen (nyugati) szárnyában található még egy középkori lovagi életet bemutató kiállítás, és egy régi hangszereket felsorakoztató is. Előbbiben nem voltam, inkább bóklásztam az ókori szobrok közt, utóbbiból pedig kimenekültem, mert a légkondicionálótól kis híján megfulladtam, nagyon száraz volt a levegő. Helyette fényképeztem sokat az épületből, mint látszik.
Bekukkantottam még fél egykor a papiruszgyűjteménybe is, ami a keleti szárny alagsorában található. Az Iliászról tartottak itt előadást, a tárlókban pedig sok-sok Iliász volt az ókori görög szövegektől a 19. századi iskolai tankönyvekig. Nem tudom, szabadott-e fényképezni, úgyhogy innen csak egy kabát alól fényképezett papirusztekercsem van, ami elvileg a Holtak Könyve, ha jól céloztam... A többiek még sétáltak a múzeumban, de nekem már nagyon melegem volt, így mentem még egy kört az oltimer busszal a MuseumsQuirtierhez, majd onnan visszasétáltam a találkozási pontra. Egykor indultunk haza.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése