Tolkien szerint Ithilia
"gyönyörű, napsütötte, noha az állandó harcok nyomait itt-ott már magán viselő vidék."
(A Gyűrűk Ura)

2009. október 9., péntek

Portugál

Szerdán hirtelen felindulásból (értsd: délután jött egy telefon, hogy van jegy) elmentem megnézni a Katona József Színházba a Portugál c. Egressy Zoltán-darabot. Mivel a 9700-at is e jeles szerző követte el, gondoltam biztos jó lesz. Az volt.
A két felvonásos darabon szinte folyamatosan szakadt a nevetéstől a közönség. Na jó, a 9700-on többet, de a Portugál tragikomédia. Nekem egy árnyalatnyit meredek volt, mivel sok benne a káromkodás (azaz a b*ssza meg), és a meztelenre vetkőzés a színpad közepén nem feltétlenül tartozik hozzá nálam a kultúrához. Hozzá kell még azt is tennem, hogy nagyon rossz kedvem volt, így a második felvonáson
"sajnos egyáltalán nem tudtam nevetni."
                                     (Rabszolgaválság)
A pesti közönségnek mindenesetre tetszett, és ha kicsit jobb hangulatban ülök be, valószínűleg nekem is maradéktalanul elnyeri  tetszésem.

Az előbb fedeztem fel, hogy a Győri Nemzeti Színházban is játsszák, és a szereposztást böngészve ismerősre is bukkantam. Igen, Zolira, aki Sátánt alakítja. Nem fogom látni, de azt hiszem fergeteges lesz! Zoliról jut eszembe, tervbe van véve az Anconai szerelmesek c. előadás is, amiben Giovanni, a cukrász bőrébe bújik Rendezőúr. Sőt, Szegeden a Bohéméletben is szerepel, amire ha Isten is úgy akarja, azért nem fogok tudni elmenni, mert éppen Erdélyben leszek. De majd vásárhelyi nagybátyámékat elküldöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése