Tolkien szerint Ithilia
"gyönyörű, napsütötte, noha az állandó harcok nyomait itt-ott már magán viselő vidék."
(A Gyűrűk Ura)

2012. október 9., kedd

Közlekedési Múzeum

Még korábban jártam a Közlekedési Múzeumban, csak a beszámolóig nem jutottam el... ami késik, nem múlik.
A múzeumban éppen több ideiglenes kiállítás is megtekinthető volt, de engem leginkább az állandó kiállítás érdekelt. A bejárattól jobbra egy motor- és autókiállítás található a kezdetektől kb. az ezredfordulóig. Engem ez nem igazán hozott lázba, bár a Ford-T modell élőben azért jó volt! A bejárattól balra kezdődik a fő kiállítótér, telis-tele mozdonyokkal és vasúti kocsikkal. Természetesen mondanom sem kell, hogy kihasználtam minden interaktív lehetőséget a vonatra felmászástól a "Te mit tettél volna, ha...?" kérdéseken át a kocsikerék-ellenőrzésig. A másik részbe vezető átjáróban található a múzeumi bolt, ami hatalmas meglepetés volt számomra, nem gondoltam, hogy bolti játékokat és antikvár könyveket is árulnak. Ezt követi a múzeumban kiállított Szent Jupát és Farkas Bertalan visszatérőegységének mása. Innen a földszinti dualizmuskori gépkiállításra, illetve a városi kötött pályás közlekedés történetét bemutató kiállításra lehet átmenni. Az emeleten a magyar közlekedéstörténet epizódjait tekinthetik meg a látogatók, illetve a közúti közlekedés történetét a római kortól napjainkig.
A vasúttörténeti kiállítás felett a magyar folyami és tengerhajózás történetét tekinthetik meg, valamint az egyiptomi hajózástól a második világháborús hadihajóig a világ hajózásának történetét is áttekinthetjük.
A látogatást a meghosszabbított Titanic-kiállítással zártam, amiről ugyan már olvastam korábban, de annyira nem érdekelt. Szerencsére mégis megnéztem, érdemes volt.
A Közlekedési Múzeum gyerekkoromban is mély nyomokat hagyott bennem, de már látom, nem volt alaptalan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése