Tolkien szerint Ithilia
"gyönyörű, napsütötte, noha az állandó harcok nyomait itt-ott már magán viselő vidék."
(A Gyűrűk Ura)

2009. szeptember 10., csütörtök

Budapesti Nemzetközi Vásár

Ma Oktatás Napja volt a BNV-n, diákoknak ingyenes. Gondoltam, még nem voltam, uccu neki, irány a B pavilon.
Az alapvető problémák ott kezdődtek, hogy fogalmam sem volt, hogy hol is van konkrétan a BNV. Megnéztem térképen, azt is kiderítettem, hogy mivel lehet odajutni: Örsről 100-as busz, vagy a Blaháról 37-es villamos. Utóbbi mellett döntöttem, mert az a MUK-ról egyszerűbbnek tűnt. A nyolc megálló alatt a "nyócker" minden szépségét megismerhettem... Leszállás után kezdődött ám csak az igazi kaland! A Pongrácz úti lakótelepnél kell lepattanni, majd át a VASÚTI hídon, balra átvágni a villamossíneken, majd a bokrok közt az ösvényen le a volt 29-es villamos sínein át az úttestre. Járda, táblák, és más egyéb, a gyalogos közlekedést segítő dolgok - nos, azok nincsenek. Ha az úttesten áthaladáskor nem ütött el semmi, akkor már sima ügy, van járda, kapu, pénztár, beléptetőrendszer.
A B pavilonban elég sokan voltak, ablak és légkondi nuku. Tehát olyan baráti 35°C. A standoknál viszonylag kedvesek voltak. Hogy mi volt a kínálat?
- angolszász nyelvterületekre nyelvtanfolyam, munka, au-pair, önkéntes munka;
- angol nyelvű gyermekirodalom, játékok, fejlesztő füzetek;
- szakirányú továbbképzések;
- egy-két nyelvkönyvkiadó;
- rengeteg nyelviskola - na, ezek közt már voltak agresszív kismalacok, akik letámadtak, ha nem mentél elég gyorsan. Itt egyébként mindenütt csak angol, német, esetleg francia, olasz és spanyol nyelvek voltak, közel-keleti nyelvek mindössze egy helyen.
- kínai és japán stand, ahol volt kalligráfia, ingyen papírmasé lámpabúra-osztogatás, és hasonlók;
- az akkreditációs bizottság is kint volt, de elég mogorvák voltak;
- AFS -európai önkéntes szolgálat - ők nagyon jó fejek;
- HVG;
- rengeteg nyelvvizsgáztató cég;
és...
- az amerikai nagykövetség - na, ők voltak az egyik kedvenc, ahol rendesek, kedvesek voltak, sőt, még tippeket is adtak - ja, és ingyen TOEFL-teszteket.

Vettem egy német nyelvkönyvet (Hueber B2 Lehrbuch) és egy amerikai angol szótárat, meg egy haladó angolt - utóbbi kettőt cd-vel - potom pénzért, úgyhogy nagyon elégedett voltam magammal. Kitöltöttem vagy három nyereményjátékos papírt, szóval, lehet, hogy gazdagabb leszek egy nyelvkönyvvel, utazással, vagy nem tudom, mivel, elég sok minden volt. Ezek után elsétáltam még az ELTE Konfuciusz Intézet standjához, hogy ha már egyszer egy intézmény, hadd lássam, mitől olyan rém népszerű a kínai. Helyből kaptam két prospektust, egy dvd-t Tibetről (többet nem tudtam rajta kibogarászni, mert kínaiul van...) és ... beiratkoztam egy ingyenes kéthetes kínai nyelvtanfolyamra.

Kifelé menet még benéztem a C pavilonba, ahol Kína volt a meghívott vendég, ittam finom teát, de a sok kínai csecsebecséből nem kértem, úgyhogy innen a kijárat felé vettem az irányt. Majd a fent már vázolt úton vissza, mert a 100-as busz csak húszpercenként jár, és pont akkor ment el.

A Blahán beléptem a Kaisersbe, ahol már megint megkérdezték, hogy elmúltam-e tizennyolc...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése