Tolkien szerint Ithilia
"gyönyörű, napsütötte, noha az állandó harcok nyomait itt-ott már magán viselő vidék."
(A Gyűrűk Ura)

2010. április 9., péntek

Railjet again

Menthetetlenül nagy a szerelem, úgyhogy a mozdonypróba-beszámoló mellett a kedves olvasók kapnak egy jókora adag lelkendezést a railjet-ről is.
Csütörtök reggel a 7:10-es rj-tel mentem le Hegyeshalomba, ahol már vártak az új, csilli-villi mozdonyok, tesztelésre várva, hogy nálunk is futhassanak. Természetesen élénk érdeklődés kísérte a műveletet, mindenhol fotóztak, ahol csak megálltunk, időnként többször is. Egyébként kellemes kis gép a kicsike, szépen gyorsul - bár a Taurus szerintem jobb. Az abszolút kedvenc a vezetőállásokba beépített szekrények és hűtő... :)))
Nekem is van képem:
Minden okosat és szépet leírnak a különböző vasutas fórumokon, honlapokon, tessék használni a keresőprogramot. De, nehogy szó érje a ház elejét, íme a rövid leírás:
"Az ES64F4 verzió egy univerzális négyáramrendszerű mozdony tehervonati célokra, maximális sebessége 140 km/h. Valamennyi európai nagyvasúti feszültségrendszert ismeri, LED-bázisú jelzőlámpái valamennyi vasút jelzési rendszerére alkalmasak, az eltérő vonatbefolyásoló rendszerek bármelyike installálható rajtuk az aktuális alkalmazásnak megfelelően. A típusból a DB Cargo, majd Railion rendelt 100 darabot (DB 189 sorozat), a Dispolok kb. 40 darabbal rendelkezik (ES64F4 sorozat)."  (Wikipedia)
És most jöhet a rj! Tehát reggel ezzel mentem a határig. Kelenföldön fel - most, hogy felújították a pályaudvart, annyira már nem morbid, mikor ez a kerekeken gördülő csoda besuhan -, és jött a szokásos ámulás és bámulás. Még mindig tiszta, csendes és kényelmes. És gyors, persze magyar viszonylatban: max. megengedett sebessége Magyarországon 160 km/h. Így röpke másfél óra volt csak az utazás, amit azzal töltöttem, hogy a velem szemben lévő monitoron követtem azt, hogy merre járunk, és éppen mennyivel megyünk. Sikerült alulmúlni a tavalyi 15 km/h-t, most 10 km/h is volt. Hazafelé is rj-tel jöttem, bár a visszautat tehetségesen végigaludtam, és majdnem elfelejtettem leszállni - hiába, túl csendes a vonat, és nem is ráz különösebben, úgyhogy nem tűntek fel a váltók. Azt azért sikerült (odafelé) észrevennem, hogy az ülések hátán van egy kis akasztó a táskáknak, és, hogy meg lehet hosszabbítani a lehajtható asztalt, no meg, hogy van olyan kocsi, aminek az egyik végén két wc is van.Magasan veri a MÁV első osztályt a rj másodosztály, és ráadásul olcsóbb is. Pár kép:
Érkező rj Mosonmagyaróváron, Bécs felé.

Ugyanaz a szerelvény, távozóban.

Economy class ülések.

Poggyásztartó nagyobb daraboknak.

Economy class - belső tér

Érkező vonatom :)

És a végére még egy kép:
Az új, Széchenyi-matricás Taurus - hivatalos híradás ITT található, a fotót pedig Horváth Norbert készítette, adatok ITT.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése