Tolkien szerint Ithilia
"gyönyörű, napsütötte, noha az állandó harcok nyomait itt-ott már magán viselő vidék."
(A Gyűrűk Ura)

2012. március 4., vasárnap

Szlovénia, Graz

Nagyon el vagyok maradva a beszámolókkal, de igyekszem felidézni, merre is jártam ősz óta.
Október végén Pável Ágoston születésének 125. évfordulója alkalmából jártunk Szlovéniában és Ausztriában azokon a helyeken, amelyek Pável életének fontos állomásai voltak.
Először Cankován (Vashidegkút) álltunk meg, ahol a település polgármestere köszöntött minket, és a csoportot meghívta egy kis helyi finomságokból álló reggelire. Bevallom őszintén, nagyon meglepődtem a kedvességen, nem is gondoltam volna, hogy ilyen szívélyesen fogadnak minket. Miután megkoszorúztuk Pável Ágoston szobrát és megnéztük a szülőházát, elköszöntünk vendéglátóinktól, és továbbutaztunk Ausztriába, Laafeldbe (ami egyébként a szomszédos település). Itt felkerestük a Pável-házat, ami ma múzeumként és közösségi házként is funkcionál.
Ezt követően érkeztünk meg fő úti célunkhoz, Grazba. Itt egy szép kis sétát tettünk a belvárosban és a Schlossbergen - végre kipróbálhattam a siklót! Ami amúgy nem volt annyira érdekes, mint gondoltam, de mindegy. Az útért köszönet a Szlovén Kisebbségi Önkormányzatnak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése