Tolkien szerint Ithilia
"gyönyörű, napsütötte, noha az állandó harcok nyomait itt-ott már magán viselő vidék."
(A Gyűrűk Ura)

2011. október 15., szombat

Kutatók Éjszakája 2011

Figyelem! 18+ 
Naturalisztikus leírása következik az élettelen emberi testnek, ha ez zavar, ne olvass tovább!


Ez szeptemberben volt Budapesten, de csak egy programon tudtam részt venni, két utazás között. De az az egy nagy élmény volt. Bonctermi bemutatón voltam a SOTE Humánmorfológiai Intézetében. Az esti bemutatóra értem csak oda, ahol formaldehidben tárolt tetemeket mutattak be. Mindenki kapott köpenyt és gumikesztyűt, orrtyűt viszont nem , így folyton törölgethettem az orrom, mert a formaldehid rendesen izgatta a nyálkahártyámat.
Az előadó egy jó humorú orvos volt, aki mindent közérthetően magyarázott el, bemutatva, hogy mi micsoda, és miért olyan, amilyen. Adott körbe tüdőt és vékonybelet, de mindent meg lehetett tapintani. Volt három zsiger is, amelyek elrettentő példaként szolgáltak a táplálkozásomra (és életmódomra) nézve az elkövetkezőkben, ugyanis ekkora zsírmájat elképzelni nem tudtam, hogy létezhet. Meg a zsírlerakódások a szíven, beleken... Inkább zöldség meg sport, mert egészen természetellenes volt az a sok kis cafat ami a beleken fityegett. Ezen kívül megnézhettük az agyat több keresztmetszetben, a szaporító szervrendszert, epe- és veseköveket, valamint a végtagok működését. is. Összességében tanulságos volt, jövőre szeretném a másik előadást is meghallgatni, megnézni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése