Tolkien szerint Ithilia
"gyönyörű, napsütötte, noha az állandó harcok nyomait itt-ott már magán viselő vidék."
(A Gyűrűk Ura)

2012. szeptember 16., vasárnap

KÖN - Kőbányai pincerendszer

Idén először részt vettem a Kulturális Örökség Napjai nevű rendezvényen. Bár sok programot terveztem, csak az elsőn sikerült részt vennem - részben a BKV-nak, részben egyéb programoknak köszönhetően.
Nem is hittem volna, hogy a város alatt ilyen helyek vannak, pedig a labirintus és a Sziklakórház után nem értem, miért lepődtem meg... talán mert ez Pesten van, sehol egy hegy, vagy valami - persze a helyet Óhegynek hívják, de nem igazán láttam dombot se, nemhogy hegyet... Szóval pincerendszer. A hely hatalmas, 33 km hosszú, változó belmagassággal és szélességgel, rengeteg "pincével", víztárolóval, régi gépekkel és kápolnával. Régebben bort, majd sört érleltek lenn, aztán gombát termesztettek, az EU-csatlakozás óta viszont nem használják állandóan. Ideiglenesen azért igen, pl. Brad Pitt forgatott lent legutóbb, de rendeznek underground biciklibajnokságot is. A túra kb. háromnegyed órás volt, idegenvezetéssel, ismertetve a hely történetét, miközben egy kis kört tettünk lent. A túra vége a Dreher-villánál volt, amit szintén meg lehetett tekinteni. Szegény villa borzalmas állapotban van, pedig a gardrób, a konyha és a kandallók igazán érnének annyit, hogy felújítsák.
A pincerendszer bejárata

A kápolna mennyezete

A sörgyár udvarán

Szintén az udvaron
A pincerendszerről bővebb információ ITT.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése