Tolkien szerint Ithilia
"gyönyörű, napsütötte, noha az állandó harcok nyomait itt-ott már magán viselő vidék."
(A Gyűrűk Ura)

2009. augusztus 29., szombat

Múzeumok Hosszú Éjszakája

"Engedve a kísértésnek, idén visszajöttem Pestre a Múzeumok éjszakájára. Nem bántam meg, voltam pár olyan helyen, ahova egyébként nem mennék, vagy be se jutnék. Hosszas egyezkedések után a Deák téren sikerült találkoznia mindhármunknak, aztán fel a budai járatra, irány a Vár. Terv a Sziklakórház volt, de már a megállóban találkoztunk egy ismerőssel, aki mondta, hogy ne menjünk arra, négy órát kell állni, mire bejutsz. Jó, akkor hova? Fél nyolctól meg lehetett nézni a Habsburg nádori kriptát a Nemzeti Galériában, elmentünk hát oda, mondván, ott csak nem esik... Innen egy megállót mentünk a busszal, majd a Vár alatt húzódó Kemal Atatürk sétányon át lementünk a Semmelweis Orvostörténeti Múzeumba. Ez nagyon tetszett, majd valamikor tervezem, hogy visszamegyek, mikor nincs ekkora tömeg. Meghallgattuk egyik kedvenc professzorom előadását Neairáról és az ókori prostitúcióról, sétáltunk egyet a kertben, mivel addigra lassult az eső, majd újra buszra szálltunk, és elmentünk a Millenárisra. Közkívánatra nem a Jövő Házába, hanem a Csodák Palotájába mentünk, ami nagy csalódás volt - valahogy már nem hozta egyikünket sem lázba a kísérletezés. Bár azért a kisülés jó volt... :P Innen le a Deák térre, ahonnan már csak ketten mentünk tovább, vissza a Várba, hogy megnézzük, hogy áll a sor a Labirintusnál meg a Sziklakórháznál. Utóbbinál reménytelenül hosszú volt, a labirintusnál meg senki. Hát,menjünk. Mint utólag kiderült, mi a kijáraton mentünk be, azért nem láttuk a sort. :) Bent a kezünkbe nyomtak egy olajlámpást, és indulhatott a túra. Voltunk az őskori, a temetkezési és a történelmi részen is, nagyon komoly volt, koromsötétben, vizes falak közt. Ajánlom mindenkinek,a ki nem ijedős! Ekkor már éjfélre járt az idő, viszont elállt végre az eső, így az egyik sétányon mentünk vissza a buszmegállóba, s innen a Deák térre. Itt még megnéztük a Földalatti Múzeumot, aztán elsétáltunk az Astoriára, ahol kiderült, hogy fél óra múlva jön buszunk. Addig beültünk az egyik török büféhez - itt lett volna lehetőség máshova is menni, nem mint ősszel Bécsben, ahol semmi nem volt nyitva éjfél után, mivel ugye vasárnap volt, csak a törökök... Szóval itt megvártuk a buszt, amin még néhány kolis tartott hazafelé, és fél kettőre haza is értünk. Azóta pihenem a dolgot - kár, hogy holnap vizsgám van..."