Tolkien szerint Ithilia
"gyönyörű, napsütötte, noha az állandó harcok nyomait itt-ott már magán viselő vidék."
(A Gyűrűk Ura)

2009. augusztus 29., szombat

A Szentföld öröksége

Megnéztem tegnap a Szépművészeti Múzeumban a címben említett kiállítást. A bejáratnál morózus tekintetű néni fogadott, majd kétkapus biztonsági rendszeren áthaladva értem be a kiállítótérbe - ahol kb. 20°C volt és elég sötét. Meg roppant idegesítő teremőrök. Most komolyan azt gondolták, hogy betöröm az üveget, és hazaszaladok egy kehellyel? Ezt leszámítva a kiállítás csodaszép, láttam egy részletet a holt-tengeri tekercsekből! Volt még mindenféle gyönyörű dolog: Tórák, festmények, szőttesek, és egy 17. századi Indiában kézzel festett Korán... Az utolsó két teremben modern alkotások voltak kiállítva - a kortárs művészet nem az erősségem, maradjunk ennyiben. De! Volt egy Lilith-szobor. Nos, vele szemezgettünk jó darabig. A fáradt látogató leülhet egy kb. 11 perces videót is megtekinteni Holt-tenger címmel, amiben a Holt-tengeren (ki hitte volna?) csigavonalban felfűzött dinnyék közt egy meztelen nő lebeg. Majd tessék nekem elmesélni a mondanivalóját. Köszönöm. Kifelé ugyanez a kapus megoldás.

Ha már ott voltam, benéztem az antik kiállításra is, de nem voltak kiállítva pikáns amforák, pedig mit kerestem! Az etruszk gyűjtemény tetszett még. A ruhatár felé menet még bementem a ha-a-Szépművészetiben-járok-kötelező egyiptomi kiállításra, és örömmel konstatáltam, hogy megvan a krokodil-, a macska- és a kígyómúmia. Meg, hogy legutóbbi látogatásom óta begyűjtöttek egy szarkofágot múmiástól az OKM támogatásával, ahogy azt a tábla hirdette. Punktum.

1 megjegyzés:

  1. enis enis enis enis akajok menniiii es fogok is ...enis enis enis enis akajok menniiii es fogok is muhahha (remelem meg mielott bezar) :D

    VálaszTörlés